Ar žinote, kad?

Kas penkta sporto atsisakanti moteris kaip pagrindinę priežastį nurodo sportuojant atsirandantį skausmą, tempimą ar diskomfortą krūtyse. Kas ketvirta sportuojanti moteris dėl tos pačios priežasties priversta mažinti treniruotės intensyvumą ar trukmę.

80% sportuojančių moterų nėra girdėjusios, kad skirtingo intensyvumo sporto rūšims rekomenduojamos specialios skirtingo prilaikymo liemenėlės.

44% moterų sportuodamos iš viso nedėvi specialių sportinių liemenėlių.

* Portsmouth Universiteto krūtų  sveikatos tyrimų grupės bei Australijos Sporto Instituto (AIS) tyrimų duomenys

Krūtis – ne raumuo!

Įprastai moters krūtis sveria nuo 150 g iki 400 g  ir ją veikia natūrali  gravitacijos jėga. Intensyviai sportuojant kiekvieno judesio metu ši svorio jėga gali padidėti iki keturių kartų, o krūties judėjimo amplitudė tiek vertikaliai, tiek horizontaliai gali siekti iki 9 cm. Dėl to intensyvių judesių metu traumuojami krūtis prilaikantys raumenys ir raiščiai, gali atsirasti diskomfortas ir skausmas Per ilgesnį laiką išsitampo ir krūtų oda ir poodinis audinys, jos gali prarasti formą ir stangrumą. Kuo krūtys didesnės, tuo šis poveikis didesnis. Žinoma, poveikis priklauso ir nuo sporto rūšies bei intensyvumo. Pavyzdžiui, stipriausiai krūtis veikia jojimo sportas.

Sprendimas – speciali sportinė liemenėlė

Vis dėlto susirūpinimas savo krūtine neturėtų būti priežastimi atsisakyti sporto. Speciali, teisingai parinkta sportinė liemenėlė intensyvių judesių traumuojantį poveikį gali sumažinti iki 80%. Tačiau ypač svarbu pasirinkti tinkamą dydį ir prilaikymo lygį.

Liemenėlė turi tikti taip, kaip batai ar pirštinė!

Du esminiai kriterijai renkantis sportinę liemenėlę yra dydis ir prilaikymo lygis.

 

  • Liemenėlės dydis ne mažiau svarbus nei batų – pasirinkus netinkamą, net ir pati geriausia liemenėlė naudos neduos. Specialistai rekomenduoja rinktis tokias sportines liemenėles, kurios turi skirtingas apimtis ir kaušelių dydžius, pvz. 75B, 75C ir  t.t. Taip dydį prisitaikysite žymiai tiksliau. Tuo tarpu sportinės liemenėlės, kurių dydžiai žymimi S, M, L dydžiais, kaip taisyklė krūtinę labiau prispaudžia negu prilaiko, todėl labiau rekomenduojamos  A ar B kaušelių dydžius nešiojančioms moterims ir  žemesnio judėjimo intensyvumo treniruotėms, pavyzdžiui jogai.
  • Kitas ypač svarbus kriterijus – prilaikymo lygis, kurį rinktis rekomenduojama  pagal praktikuojamą sportą. Pagal poveikio krūtims stiprumą populiariausios sporto rūšys gali būti išdėstytos taip:

 

Mažas poveikis

Vidutinis poveikis

Stiprus poveikis

Vaikščiojimas

Plento dviračiai

Treniruokliai

Joga

Greitas ėjimas

Slidinėjimas

Čiuožimas

Bėgimas

Aerobika

Tenisas

Kalnų dviračiai

Jojimas

Todėl jei mėgstate bėgioti ar žaidžiate tenisą – iš karto ieškokite stipriausio prilaikymo sportinės liemenėlės.

Praktikuojančioms šias sporto šakas specialistai rekomenduoja atkreipti dėmesį ir į petnešas  – vadinamosios „racer back“ (bėgiko nugaros) X arba Y formos petnešos nugaroje ne tik suteikia papildomo stabilumo, bet ir nevaržo judesių, todėl ypač patogios žaidžiant tenisą, badmintoną ar bėgiojant.